Sprawa jest generalnie bardzo prosta, jedyne co będzie nam potrzebne to:
- wtyczka BEC wraz z kabelkami
- lutownica + cyna
- taśma izolacyjna
Spójrzmy najpierw na zdjęcie mojego niezbyt ładnie wyglądającego (i już nieco sfatygowanego) regulatora z dodatkowym kabelkiem:
Dodatkowy kabelek odpowiada za element zaznaczony w niebieskiej ramce na schemacie:
Aby dorobić taki kabelek wystarczy dolutować go do wtyczki XT60 (lub innej, jeśli macie inne wtyczki przy regulatorze) łączącej regulator z baterią. Jest to stosunkowo proste - wystarczy pozbyć się 5mm termokurczki lub innej izolacji chroniącej kable regulatora przy wtyczce XT60 a następnie używając niewielkiej ilości cyny dolutować kable z wtyczką BEC do odpowiednich konektorów wtyczki. Jedna rzecz, którą powinniśmy wziąć wcześniej pod uwagę do długość tych kabli - mój regulator znajduje się dość blisko OSD Remzibi więc kabel do pomiaru napięcia baterii głównej, który jest wpinany do OSD ma wystarczającą długość. Jeśli jednak ktoś planuje zamieścić regulator lub OSD w znacznej odległości od siebie - trzeba będzie dokupić dłuższe kable i wtyczkę BEC osobno, a następnie zmontować je w odległości, która nam najlepiej spasuje.
To tyle, jeśli chodzi o podstawowe kable do OSD Remzibi - dzięki rozwiązaniom z Kroku 8,9 i 10 będziemy mieli:
- wizję z kamery
- dźwięk z pokładu samolotu
- transmisję obrazu i dźwięku "na ziemię"
- informacje o napięciu baterii zasilającej kamerę, mikrofon i nadajnik video
- informacje o napięciu baterii głównej zasilającej silnik, odbiornik RC i serwa
- informacje pochodzące z GPS
Do pełni szczęścia brakuje nam procentowego wskazania mocy sygnału nadajnik-odbiornik RC oraz sztucznego horyzontu, jednam na chwilę obecną sam nie posiadam takich "gadżetów" - jeśli uda mi się je zdobyć i skonfigurować na pewno o tym napiszę.
W następnym wpisie zajmiemy się rozmieszczeniem całej elektroniki na modelu, pokrótce omówię rozmieszczenie anten, następnie skonfigurujemy OSD do lotu.
Generalnie można jeszcze podpiąć czujnik temperatury. Niby gadżet, ale zawsze możemy monitorować temperaturę regulatora, silnika, gratów w kabinie ;) lub po prostu powietrza na zewnątrz. W sumie koszt niewielki, montaż mało skomplikowany a kalibracja bardzo prosta. Ewentualnie możemy domontować jeszcze czujnik prądu i po skalibrowaniu możemy mieć dane ile mAh ubyło z pakietu zasilającego silnik.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Oj wiele różnych czujników można by tam wmontować i pewnie część z nich byłaby nawet użyteczna. Jednak z niewielkiego doświadczenia wiemy, że stan baterii (w V) i moc sygnału (w %) to dwie rzeczy, które w zupełności wystarczą (pomijając oczywiście wszystkie inne mierzone przez GPS ;).
UsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuńBardzo lubię odwiedzać ten blog
OdpowiedzUsuńTakie informacje to skarb. Z pewnością wykorzystam tą wiedzę.
OdpowiedzUsuńUwielbiam takie wpisy i pogłębianie dzięki nim swojej wiedzy.
OdpowiedzUsuńCiekawe informacje
OdpowiedzUsuńTakie informacje jak te są niesamowicie wartościowe.
OdpowiedzUsuńTego typu informacje są niezwykle potrzebne i wartościowe.
OdpowiedzUsuńInteresujący wpis
OdpowiedzUsuń